اطلاعات عمومي
اطلاعات عمومي

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزراي تسنيم؛ با همت و تلاش پژوهشگران مركز نوآوري و شتاب‌دهي پژوهشكده سرطان معتمد جهاددانشگاهي، كيت تشخيص مولكولي كوويد ـ 19 با نام تجاري COVIMED با استفاده از فناوري‌هاي روزآمد، طراحي و توليد شد.

دكتر حميدرضا طيبي؛ رييس جهاددانشگاهي، در معرفي اين كيت‌ تشخيص مولكولي اظهار كرد: با شيوع ويروس كرونا در چين، اين پيش‌بيني وجود داشت كه اين ويروس به كشورهاي ديگر نيز سرايت كند؛ لذا ما از همان ابتدا توليد كيت‌هاي مولكولي تشخيص كرونا را در دستور كار خودمان قرار داديم.

وي ادامه داد: يكي از مجموعه‌هاي پيشروي ما در اين زمينه، پژوهشكده‌ي سرطان معتمد جهاددانشگاهي بود كه از همان ابتدا، كار مطالعاتي و طراحي در اين زمينه را توسط پژوهشگران خود آغاز كرد و توانست كيت را توليد كند و در خود پژوهشكده، مورد آزمايش‌هاي متعددي قرار گرفت و خوشبختانه موفق شد، جواب‌هاي مثبتي از اين آزمايش بگيرد.

طيبي درباره‌ي كيفيت كيت توليدشده توسط پژوهشكده‌ي سرطان معتمد جهاددانشگاهي، تصريح كرد: پژوهشگران اين پژوهشكده توانستند كيت‌هايي توليد كنند كه با تكنولوژي روز دنيا هم‌خواني دارد و از حساسيت بسيار بالايي برخوردار است و خوب عمل مي‌كند.

رييس جهاددانشگاهي افزود: بعد از گرفتن جواب‌هاي مثبت در پژوهشكده، براي گرفتن نظر آزمايشگاه‌هاي مرجع و توليد انبوه آن كيت‌ها به اين آزمايشگاه‌هاي مرجع فرستاده شد و خوشبختانه به ما اطلاع دادند كه كيت‌ها از كيفيت مناسبي برخوردار است.

وي اضافه كرد: امروز خوش وقت هستيم كه اعلام كنيم اين كيت از آزمايش‌هاي مربوطه با سلامت عبور كرده است و با توجه به اطميناني كه نسبت به كيت توليدي داشتيم، با ستاد اجرايي فرمان امام(ره)، هماهنگي‌هاي لازم را انجام داديم كه منابع مالي مورد نياز تامين شود و مواد اوليه هم خريده شود تا ما بتوانيم تا سقف يك ميليون كيت در ماه توليد كنيم.

طيبي درباره‌ي توليد انبوه اين كيت‌هاي تشخيصي، خاطرنشان كرد: همه هماهنگي‌ها انجام‌شده و بعد از مجوزي كه سازمان غذا و دارو صادر خواهد كرد، بلافاصله توليد انبوه كيت‌ها در دستور كار قرار مي‌گيرد و لازم است در اينجا از حمايت مركز تشخيص سريع انستيتو پاستور ايران قدرداني كنم كه در انجام آزمايش‌هاي مرتبط، همكار بسيار خوبي با ما داشتند.

رييس جهاددانشگاهي در همين زمينه اعلام كرد: كيت ديگري را نيز هم‎زمان با شيوع ويروس كرونا در مركز ملي ذخاير ژنتيكي و زيستي ايران جهاددانشگاهي با همكاري و توصيه‌ي سازمان پدافند غيرعامل، در دست توليد داريم كه اين كيت هم مراحل آزمايش خود را در انستيتو پاستور مي‌گذراند.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به ديگر برنامه‌هاي آزمايشگاهي جهاددانشگاهي در كشور، بيان كرد: برنامه‌ريزي‌مان اين است كه مجموعه‌ آزمايشگاه‌هاي جهاددانشگاهي در تعدادي از استان‌هاي كشور نيز بعد از تهيه و توليد اين كيت‌ها و در اختيار دادن آن به آزمايشگاه‌هاي تحقيقاتي استاني، به كمك حل مشكل تشخيص ويروس كرونا در كشور بپيوندند.

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۶ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۴۳:۴۵ ] [ مژگان ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی